En paprika för 946kr.....




Jag
och Jamal har nyss kommit hem från en väldigt omtummlande storhandling...Denna storhandling på ICA Maxi var inte lik någon annan gång...Tack gode gud för det!!!

Så här löd det inne på ICA Maxi ikväll....                                                                                              


Jag: Ska vi verkligen handla på ICA Maxi?, Det blir alltid så mycket dyrare där!
Jamal: Nä, men det blir det inte och vi kommer inte att hinna handla på Willys ändå...

Så bar det iväg med Erika och Andreas bil i snövädret ( Så gulligt av er att låna ut bilen till oss.)

Vi handlade på som vanligt men jag kan lova att jag kikade faktiskt lite extra på prislappen som en gammal kärring, bara för att få så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt. En krona hit och en krona dit blir mycket pengar tillslut! :)

Väl i kassan så uppskattade vi att vi hade varor för ca 1500kr och då tyckte vi verkligen att vi fått AS mycket grejer mer än vanligt...men så var inte fallet...

2207Kr ekade i mitt huvud nä kassörskan sa siffrorna. VAAAAAAAAA???!!!!!
Vad Fan har vi handlat?!, Jaja det var ju bara att se glad ut och dra kortet....

Efter att ha packat ner alla varorna och sedan kikat på kvittot upptäckte vi en hel del som vi inte hade i våra påsar...????

Maia sprang som en skållad råtta in till Maxi igen med bestämmda steg 5 min innan stägning...

Maia: Ursäkta men jag har massa saker på mitt kvitto som jag inte har i mina kassar?! Halvsur röst

Efter en noggran genom gång av kvittot visade det sig att jag och Jamal hade betalat kunden före oss varor, för att hennes kort inte hade funkat. Detta var varor för 946kr!!!!!!!!!!!!!!!

Jag visste inte om jag skulle grina eller skratta eller kräkas för den delen, TÄNK om jag inte hade gått tillbaka på en gång då hade jag ju varit körd och förstörd....

Så nu hemma efter dagens bravader hamnade vår inköpslista bara på 1300kr mindre än vad vi trott ibörjan och på ICA Maxi som är lite dyrare...HAAAAhahahha

Nu kan jag äta och sova med gott samvete...

Men en sak kan jag inte fatta hur Fan  kassörskan inte märka att när hon slog in den första paprikan så var kostnaden redan på 946kr?? Hon borde sköta sitt jobb bättre hon hade tur att hon inte träffade en elakare Maia....

God natt mina vänner!!!

Kommentarer
Postat av: Maijsan

You Go Girl! De va dåligt av hon i kassan, verkligen!

Postat av: imbo

Oj, oj oj! Vilken glädje att allt fick en förklaring, och att ni fick pengarna tillbaka.
Gladast var nog kärringen som kom undan betalningen helt!
Puss min fina

2008-03-26 @ 11:24:04
URL: http://imbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback